En stor eloge till designaren och utvecklarna av appen och hemsidan

Helt perfekt jobbat. Upplevelsen för att bli kund hos “PFC”(?) kunde inte bli bättre.

1. Ladda ned appen
  2. Logga in med Bank-ID
  3. Beställ, all informationsinsamling sker automatiskt med hjälp av elektronisk, konfidentiell autentisering
  4. Klick, klick, klart, inte ett endaste krångelmoment
  5. Fick leveransen mycket snabbt därefter i ett väldigt snyggt, svart brev
  6. Öppnade och möttes av ett kort och vänliga hälsningar, inte en enda siffra att komma ihåg eller tänka på. Jag kastade hela emballaget och lämnades kvar med enbart ett kort
  7. Vet inte vad jag ska göra men det absolut enda rimliga är ju att öppna appen
  8. Möts direkt av texten “Har du fått ditt kort?”, Höhö, hur visste ni? Fast det är ju klart att ni visste? Ni visste ju att jag inte har någon användning för appen när jag väntar på ett kort som jag dessutom glömt att jag beställt… Höhö…
  9. Klickar på texten och skickas vidare till ett formulär där jag ska ange dom fyra sista siffrorna på kortet. Jaha… Vilket bra sätt att bekräfta att jag fått kortet! Jag är dessutom autentiserad med Bank-ID så om jag skriver rätt siffror nu så är det automatiskt bekräftat att dess rättmätige ägare fått kortet! Tryggt!
  10. Åh Yes!! Jag får välja en egen kod!
  11. Och det är KLART! Jag fick frågan om jag ville sätta in pengar, och javisst! Det gick snabbare med Swish än vad det hade tagit att ens gå ur appen, öppna min bank-app och loggat in!
  12. Och nu fick jag även sätta en veckobudget! Ska bli roligt att se om man håller den! (Kör på 600:- ;))
  13. Då var det helt klart nu då… Vad finns det mer? Skrollar… Hittar “PFC Community”, javisst!
  14. Ett fönster öppnas och man får registrera ett konto
  15. Jag går ur appen och öppnar ett bekräftelsemejl
  16. Tack vare att jag klickar på länken i mejlklienten så öppnas nu min vanliga webbläsare, och länken har en token som autentiserar mig direkt så att jag direkt är inloggad!

Hela processen att bli kund från punkt 1-16 kändes som att vara inloggad eller… I medvetna, trygga händer. Allting flöt på och det märks verkligen att ni tänkt på allt. Dom som designat steg 1-16 har verkligen fått till den perfekta upplevelsen. Stor eloge! Det finns ett lätt sätt och ett rätt sätt och ni kunde omöjligen göra detta bättre.

1 Like

Tack så hjärtligt för din feedback. Varmt välkommen till P.F.C. och till vår Community!

Jo, jag håller delvis med. Det fungerar bra.

Men, ta bort alla tramsiga filmsnuttar som visar här och där. Tar upp utrymme och gör även transaktionshistoriken mer svårläst. Trams är vad det är.

Men, bortsett från det är jag nöjd. Idag fick jag bättre växlingskurs till Euro än hos Revolut.