Fungerar inte alltid

Jag har använt P.F.C. i snart 2 månader och är nöjd! Dock har jag upplevt att kortet inte fungerar i vissa kiosker, det blir tekniskt fel både när man plippar eller sätter in kortet. Detta upplever jag som sjukt irriterande då detta kort är det enda jag har med mig! Någon som upplevt det samma?

Jag har samma problem, finns en kiosk i min stad som aldrig fungerar. Så har blivit lite smårädd att gå in på kiosker för man inte vill skäma ut sig.

Hej, ibland har butiker kortläsare som fungerar offline och köp för störa summor går inte igenom då. Det kan också vara så att just den butiken räknas som en spelbutik och kortet går inte att användas för spel.

Varför kan inte kortet användas för spel?

Fick du någon svar på denna frågan eller har jag missat nått?

Det undrar jag också. Hoppas vi får ett svar.

Ur de allmäna villkoren…
8.1 Kortet får inte användas för spel, vuxenunderhållning eller för transaktioner som direkt kan omvandlas till kontanter såsom postanvisning, resecheckar osv.

2 Likes

Men det finns mer än spel i spelkiosker, samtidigt som det finns spel på Ica. Sen sak att förbjuda renodlade spelbolag men kom igen.

Butiker är kategoriserade på olika sätt. Det är inte så mycket att göra åt.
Men varför är spel spärrat på P.F.C?

Jag kan förstå reglerna men hur ska man veta att en butik är er reggad spelbutik? Ibland vill man glida in å köpa en läsk eller glass men nej då går inte det. Nu måste jag ha P.F.C. kortet och mitt andra Mastercard med mig!

Även Klaras kort är blockerat för spel, även alkohol om jag inte minns fel, dåligt tycker jag, att ett företag ska bestämma vad vi ska kunna spendera våra pengar för. Läskigt om kontanter a försvinner och vi bara har kortutgivare som kan stänga av vissa säljare med en knapptryckning.

Visste inte att även P. F. C blockerar vissa köp, stort minus för mig. Men just nu använder jag bara P. F. C för kontantuttag i automat, vilket ej fungerar med klarna. Använder klarna för köp i utländsk valuta (nu när jag har pfc kan jag ju egentligen skippa klarna tills jag ser hur de båda utvecklas). Till allt annat använder jag Shell, för där får jag bonus på allt jag handlar och även 2% ränta på upp till 15k som jag har sparat över krediten på kortet. Så P. F. C måste ge mig de fördelarna och sluta blockera köp för att jag ska byta helt, men ingen ger allt, så man får kombinera kort.