Har plusgiro tagits bort?

Hej!
Ska fylla på pengar på kortet men hittar inte Plusgiro-anvisningarna längre. Har den möjligheten tagits bort? Är det bara Swish som gäller nu? Varför det?

Pga tekniska begränsningar är Plusgiro det enda alternativet för mig. Jah vill väldigt gärna kunna fortsätta som tidigare.
Mvh

1 gillning

Hej @Utan Det stämmer att insättningar via plusgiro kommer att avvecklas och inom kort kommer det alltså inte längre gå att genomföra insättningar till P.F.C-kortet via plusgiro. Istället kan man sätta in pengar på kortet via Swish.

Vi gör detta för att hålla en hög säkerhet och för att undvika bedrägerier. Enligt våra villkor är det inte tillåtet att ta emot insättningar via plusgiro till ditt P.F.C-kort. Om du vill läsa mer om våra villkor, hittar du dem här: getpfc.com/allmanna-villkor-pfc

Åh, vad otroligt tråkigt att läsa att plusgirot försvunnit och eller att andra missbrukat denna kompletterande möjlighet.
Kommer det något annat sätt att föra över pengar från tex Nordea till P.F.C. då mina föräldrar inte har Swish och vill ha något de känner igen sedan tidigare. Överföring via Nordea Bankgiro, kanske med månatliga överföringar skulle kunna gå i framtiden?

Hej @Utan !
Hur kommer du att gå vidare när inte plusgirot går längre, har du några andra planer?

Verkligen tråkigt. Funderade på att skaffa PFC. Hade tänkt mig att ha en stående överföring från plusgiro. Med swish finns det inga stående överföringar såvitt jag förstår. Att man manuellt ska behöva swisha pengar varje månad känns verkligen stenålder