Kommande funktioner

Hej! Vi genomför användarintervjuer just nu och blir jätteglada om du vill vara med. Kontakta gärna oss på hello@getpfc.com i så fall.

Delad ekonomi,eller kanske viktigare två kort till samma konto. Har en idé om hur jag skall lösa matproblemet, men vill inte blanda in gammelbanken. Trodde i min enfald att det fanns en uppsjö neobanker att välja på, men här i Sverige är ni tämligen ensamma. Två kortet konto, det vore smör!

2 Likes

Vi är som du säger Sveriges första neobank och det är jättekul att du har hittat oss och engagerar dig. Vi tittar på lite olika lösningar för hur flera personer kan dela utgifter och kommer att släppa ett första steg inom kort.

Era kort är tyvärr av genomusel kvalitet.
har haft mitt i ca 4 månader nu, chipet är oläsligt, och nfc-funktionen “trög”, måste lägga kortet på kortläsaren och vänta nån sekund innan det händer något. dessutom har det tappar all färg och är mer vitt än svart. känns väldigt tunt och “böjligt” också?

Hej - vi ser över design och kvalitet och tar med din feedback i det arbetet. Självklart ska ditt kort fungera och du kan beställa ett nytt kort direkt i appen. Hör gärna av dig i chatten om du vill att vi hjälper dig med det.

Hej!

Finns funktionen “Splitta notan”? Har precis fått mitt kort och är väldigt nyfiken på denna då jag ska ut och resa med en kompis som också har skaffat kortet. Vi vill ju slippa detta med att logga vem som har betalat vad.

Ett hett tips är ju att ha en kanal där ni skriver när ni har släppt ny funktionalitet och hur det är tänkt att den ska fungera!

Hej! Funktionen finns inte riktigt än, men vi jobbar på en lösning som stegvis hjälper er som har gemensamma utgifter. Håll utkik, vi vill gärna höra vad ni tycker.

1 Like

Skulle vilja ha sabbsaldo direkt i appen utan att behöva logga in och titta vad man har för saldo.
Sen är det oerhört störande att så fort man öppnar appen så stängs musiken av i tex Spotify

Hej! Vi tar med oss ditt förslag om snabbsaldo. Tillsvidare kan du se ditt saldo i pushnotisen som kommer efter varje köp. Vi har också fixat så att din musik inte störs av filmen vid inloggning på både iOS och Android sedan ett tag tillbaka. Dubbelkolla gärna att du har uppdaterat appen.

• Dela ekonomi med din partner

Unik och förbisedd funktion. Låter toppen! Skulle sticka ut i marknadsföringen.

1 Like
  • Dela ekonomi med din partner

eller snarare vill jag se dela ekonomi med grupp

För Kategorisering tycker jag ni ska skapa ett separat öppet API
Så andra kan crowdsourca in den datan.

Hej!
Stort tack för jättebra feedback och idéer!
Vi har precis lanserat en ny funktion som vi kallar för Grupper, där kan du i ett första steg samla alla dina egna köp i en egen grupp. I steg två (kommer så fort vi kodat klart) kommer du kunna dela dina grupper och bjuda in dina vänner och familj för att tillsammans få koll på alla era köp. I ett senare steg kommer man även att kunna göra upp hur mycket man är skyldig varandra i appen. Så testa gärna att skapa olika Grupper och säg gärna till vad ni tycker om det!

Dom tre viktigaste enligt mig är
1.nfc betalning
2.ett nr så jag och andra kan swisha till och jag från kortet
3. virtuella kort för betalning på nätet

1 Like

Fortsätter diskussionen från Premiumpaket - vad önskar du dig?:

Jag behöver barn utrustning

Kul att ni väljer att dela med er av kommande nyheter. Jag som precis börjat använda appen undrar hur det går med kategoriseringen av kostnader? Ser att det ursprungliga meddelandet postades för drygt ett år sedan.

1 Like

Hej @bj0rnis

Vad kul att du frågar om kategoriseringen av kostnader! Vi har lanserat en automatisk kategorisering där dina köp automatiskt kategoriseras i olika kategorier så att du enkelt ska kunna få en överblick av vad du handlar. Här kan du läsa mer om det: https://getpfc.com/sv/automatisk-kategorisering-vad-lagger-du-pengarna-pa/

Vi har även lanserat en funktion där du kan se dina topp tre kategorier som du lägger mest pengar på. Här kan du läsa om den funktionen: https://getpfc.com/sv/nytt-i-appen-topp-tre-kategorier/

Gud så bra! Det är ju detta jag är ute efter. För att göra detta ännu bättre hade jag gärna sett att vissa kategorier kopplas till en specifik budget.

Jag har en nöjesbudget jag följer upp på sidan av. Den skulle vara fin att kunna lägga in i appen, säg att jag väljer den nivån på 3000kr och alla kostnader som hamnar under kategorin nöjen, kaffe osv hamnar där automatiskt.

1 Like

@bj0rnis Det är en jättebra idé att kategorisera efter en viss budget! Jag skickar vidare din feedback till vårt produkt-team :+1: