Kortet fungerar inte i Bangkok

Har försökt i sju olika bankomater, svaret blir ”ingen kontakt med din bank, kontakta kortutgivaren”.

Kan någon bekräfta detta?

Hej! @Hanspe
Om ditt kort nekas när du försöker ta ut pengar ur en bankomat utomlands är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst via chatten när du är inloggad i appen så att vi kan undersöka ärendet.

Vi är medvetna om att det har förekommit problem med att ta ut pengar i bankomater utomlands för vissa användare, men inte alla kort är drabbade. Vi undersöker för närvarande vad detta kan bero på och jobbar aktivt tillsammans med Mastercard för att utreda källan till problemet.

Hej @Clara! Detta har ni nu undersökt åtminstone sedan oktober. Vad är resultatet av undersökningen så här långt? När kan vi förvänta oss ett fungerande kort?

Finns det möjlighet att kontrollera sitt kort innan man åker på en resa för att undvika katastrof? Är orolig för detta och funderar på att skaffa annat kort att ta med eller byta till.

För guds skull ta med reservkort.

Hej @card_user
Vi har ingen möjlighet att undersöka eller veta vilka kort som inte fungerar för uttag utomlands. Vi rekommenderar därför att man tar med sig ett extra kort på sin resa.

Min frus kort fungerade inte i Thailand. Däremot mitt och mina två döttrars fungerade utan problem. Reservkort rekommenderas.