Kunde inte genomföra internetköp

Återigen har jag haft problem att genomföra internetköp via PFC. Det fanns pengar som täckte köpet och jag använde kod via 3D secure och kortet var inte fryst och det var inte någon etisk tveksam site. Efter några försök gav jag upp och använde ett av mina andra kort och då gick betalningen igenom direkt.
Vet inte vad detta berodde på men det verkar som PFC har problem med timestamp eftersom Sverige och de flesta EU-länder bytte till normaltid i söndags och PFC fortfarande inte justerat till normaltid efter nästan 5 dygn när jag skulle betala på torsdagskvällen. Detta kan självklart ha haft inverkan om websiter vägrar betalning från PFC. Man kan ju undra om det finns en aktiv systemförvaltning på PFC eller om liknande hanteras ad hoc varje gång när kunderna upptäcker det?

Hej @ThomasG
Vad tråkigt att höra att ditt onlineköp inte gick igenom. Du får gärna kontakta vår kundtjänst via chatten i inloggat läge i appen, så kan vi kika närmare på varför ditt köp inte gick igenom.

Ok, tack. Kan dock tänka mig att fler vill veta svaret på varför ni inte ändrat från sommartid till normaltid på fem dagar?

1 gillning

Ja… det är en bra fråga ThomasG…

Varför får man känslan av att PFC är ett bolag i förfall?