Min feedback om kortet

Har i dagarna fått hem mitt kort och det verkar fungera mycket bra hittills! Ett par saker jag skulle vilja ändra:

1. Första sidan i appen tycker jag bör vara tydlig visning av saldo och ev senaste köp. Just nu tas den sidan mestadels upp av stora fält jag vill kunna flytta bort själv. “Dagar till nästa lön” är t.ex helt ointressant, det tar bara upp plats. Har heller inte för avsikt att sätta en budget och vill därför kunna dölja/ta bort den rutan för ett cleanare utseende.
  2. Inloggningsidan behöver ingen video, det är bara rörigt!
  3. Att inte kunna använda kortet på ställen där det säljs spel känns extremt rörigt! Om ni inte gillar spel, räcker det inte med att blockera spelsajter? Hur ska man veta i förväg om just en närbutik/kiosk räknas som “spelställe” eller ej?
    Och hur kommer detta att fungera utomlands?
  4. Själva kortet känns väldigt tunt, jag hoppas att det kommer hålla för användning på samma sätt som “vanliga” plastkort.
  5. Det skulle kännas säkrare om det även fanns en webversion att logga in på. Jag tänker t.ex på OM man skulle bli bestulen på sin mobil/plånbok. Hur ska man då kunna spärra kortet, man har ju inte telefonen el ens kanske bankid då. (detta är ju ett problem även hos Revolut)

Ser fram emot att se hur appen kommer att utvecklas över tid :slight_smile:

Hej!

Så roligt att du har fått ditt kort och börjat använda det!
Vi ser över layout och design i nuläget, så tack för dina idéer på hur vi kan förbättra det!

Det stämmer att kortet inte får användas för spel, vuxenunderhållning eller för transaktioner som direkt kan omvandlas till kontanter som postanvisning, resecheckar, pengaöverföringstjänster osv.
Detta innebär som sagt att P.F.C-kortet kommer att nekas i butiker och på hemsidor med den MCC-koden som är registrerade för någon av dessa tjänster, och erbjuder tex ATG eller skicka-pengar-service. Om du är osäker på vad för ställen det kan handla om får du gärna kontakta vår kundtjänst via chatten. Det är samma regler för kortet utomlands som i Sverige.

Om du skulle bli av med både ditt kort och din mobil då kan du ringa 08-662 96 00 för att få hjälp att spärra kortet.

Stort tack för dina åsikter! Det är mycket betydelsefullt för oss så vi vet hur vi kan fortsätta att förbättra och utveckla vår tjänst framöver! :blush:

Är också lite bekymrad över att inte kunna lita på kortet 100% om jag vill handla i em butik som kan vara klassad som spelbutik. Ställde frågan till Lunarway och de svarade att de inte har en likadan begränsning; de övervakar istället transaktionerna och kan komma att kontakta kunden och/eller spärra denne om kortet missbrukas. Känns rimligare. Nå, jag har ändå testat PFC-kortet i flera “spelbutiker” , typ förbutiker COOP/ICA och hittils inte blivit nekad…

Instämmer helt i åsikterna om layout som framförs av swe. Hoppas verkligen att de tas i beaktande vid uppdatering av appen.

När jag nu använt kortet lite mer så måste jag säga att det jag saknar mest är en enkel listvy, som ett kontoutdrag, där det står exakt vad jag betalat och var. Samt när och hur mycket jag toppat upp.
Inte att jag ska behöva gå in och leta under “kategorier” utan listat med datum rakt upp och ner. Känns som en extremt självklar funktion för ordning och reda.

Hej!

Är det något annorlunda du önskar än det du ser när du klickar på pilarna längst ner i appen? Då ser du en transaktionslista med alla köp, insättningar och uttag.

Ber om ursäkt, den menyn hade jag missat helt :grin:
Det enda som fattas nu är att få ta bort/dölja gif grejerna. Rörlig bild fyller ingen funktion i den här appen. Ju mer cleant utseende desto bättre.

Vad bra att du hittade den – och bra feedback till oss!