Några förbättringsförslag för diskussion

Här nedan har jag sammanställt några (22 st) förbättringsförslag jag önskar få se er tjänst så småningom. (Eventuellt, har några av förbättringsförslagen redan förverkligats i er tjänst.)

Numreringen av förbättringsförslagen är ingen ranking utan är till för att förenkla för diskussion kring förslagen.

PFC - Förbättringsideér:
(1) - Möjlighet för Google Pay & Apple Pay stöd
(2) - Möjlighet att välja tillfällig cvv-kod
(3) - Möjlighet till cashback på köp med kort i butik & online
(4) - Möjlighet att skapa virtuella betalkort vid onlineköp för att undvika att sprida kortuppgifter + samt med möjligheten att begränsa att betalning genomförs till företaget efter ett visst datum, avbryta prenumerationstjänster genom att begränsa att betalning ej görs. (Användningsområde, t.ex till prenumerationstjänster 3 månaderna utan extra kostnad)
(5) - Möjlighet att stäng av funktioner som kontaktlös, onlinebetalningar och bankomatuttag i appen.
(6) - Möjlighet till platsbaserad säkerhet, geofencing av var kortet kan användas i och via.
(7) - Möjlighet till att fotografera av och spara kvitto i appen och knyta dessa till specifikt utvald transaktionsdata.
(8) - Möjlighet till mörk design/utseende version av appen
(9) - Möjlighet att kunna filtrera sin transaktionsdata
(10) - Möjlighet att rapportera fel direkt i appen
(11) - Möjlighet att skicka anonyma kraschrapporter
(12) - Möjlighet att få Info om avstånd och vägbeskrivning till närmaste bankomat
(13) - Möjlighet till Ipad OS applikation (App-widget?)
(14) - Möjlighet att nå status sida, om eventuella problem med tjänsten skulle uppstå…
(15) - Möjlighet att exportera transaktionshistorik till Excel/PDF-fil
(16) - Möjlighet att kunna spara ens kontonummer & clearingnummer i appen som favorit vid överföring till konto från PFC-kort…
(17) - Göra det möjligt för andra än jag själv att kunna fylla på mitt PFC-kort genom Swish
(18) - Möjlighet till service-status info på sociala medier & notis via appen
(19) - Lista på de vanligaste butiker som inte accepteras vid köp med PFC-kort
(20) - Möjlighet att kunna skapa en Swish-betalningsförfrågan på ett kostnadsutlägg du gjort via ditt PFC-kort, likt som videon via länken nedan visar från tjänsten Tink, fast med möjligheten att välja/markera flera transaktioner som klumpas ihop till en gemensam Swish-betalningsförfrågan + möjlighet att bifoga fullständig beräkning av återbetalning i sms/mailet som skickas …

(21) - Göra det möjligt att ha ett premium-abonnemang där avgiften betalas in genom reklam/enkätundersökningar likt telefonabonnemangsföretaget Wifog (https://www.wifog.com/)
(22) - Göra det möjligt att koppla ihop er tjänst till tjänsten Tink

4 gillningar

Hej! @Lucas

Stort tack för ditt engagemang och alla dina fantastiska idéer på hur vi kan förbättra P.F.C! :raised_hands:

Jag kan nämna att möjlighet till mörk design av appen redan är på gång och kommer dyka upp snart.
Rapportera fel kan du göra genom chatten till vår kundtjänst i dagsläget.
Möjligheten till att få info om närmaste bankomat kan du få om du kontaktar vår chatt i appen.
När du gör en överföring tillbaka till ditt bankkonto via appen så sparas automatiskt ditt clearing- och kontonummer så att du inte behöver fylla i det igen till nästa gång.

Tveka inte att återkomma om du har fler frågor eller förslag, vi lyssnar på våra kunder och alla idéer och feedback är välkomna!

Tycker det skulle vara flera spar funktioner. Som nu kan man bara välja en. Borde gå att koppla sitt numer till kortet så man kan ta emot swiss. Bra att man ser vilka butiker man handlar i . Hur beställer jag ett nytt kort . Kan jag beställa extra kort med min frus namn

Hej @Kdl
Tack för din feedback om vår spar-funktion! I nuläget kan du göra ett sparkonto, men det är alltid bra för oss att veta vad våra kunder efterfrågar för funktioner.
Det går inte att koppla Swish till detta kortet, eftersom Swish är en produkt som gjorts för Sveriges banker och P.F.C. är inte en bank. Däremot kan du själv sätta in pengar på ditt eget P.F.C-kort via Swish. Det gör du direkt inifrån P.F.C-appen.
Du kan beställa ett nytt kort själv via appen, det kan du göra när du har fryst ditt kort i appen. Det går inte att beställa flera extrakort till samma konto i nuläget, men din fru är självklart välkommen att skapa ett eget konto och beställa ett P.F.C-kort.

Speciellt (7) och (15) tycker jag hade varit bra, och hade förmodligen gett P.F.C. en konkurensfördel gentemot andra neobanker.

1 gillning