PFC i USA?

Hej
Vi var Florida och in New York förra veckan och glad i hågen tog jag med mitt PFC kort ens jag såg fram emot att ta ut kontanter utan uttagsavgift. Inte på någon av de 10-15 bankomater som jag testade fungerade det. Jag blev förstås väldigt överraskad och besviken eftersom detta var huvudanledningen till att jag skaffade PFC. Nu kan jag lika gärna byta till Revolut, som förutom slopad uttagsavgift inte heller har något valutapåslag. Hur kommer det sig att PFC inte funkar i USA ?

Jag är ganska säker på att du får betala lokal ATM-avgift även med Revolut. Väldigt få banker betalar tillbaka lokala avgifter, tror det finns en bank USA som gör detta, men det är allt. Det finns avgiftsfria ATM-er i USA, men de är ovanliga, jag har dock stött på dem några gånger. Ibland kan du få cash back i vissa supermarkets i USA utan kostnad

Hej @qbamats Tack för att du informerar oss! Vi är medvetna om att det har förekommit problem med ett fåtal av våra kort med just uttag utomlands. Men vi ser också att många av våra kort fungerar både för köp och uttag i USA. Du får gärna återkomma till oss via chatten med kvitton / underlag på när ditt kort har blivit nekat för uttag utomlands så att vi kan undersöka det vidare, det skulle vi vara tacksamma för!