PFC nekar kort pga att man har skulder till Svea Ekonomi

Har haft PFC tidigare och funkade utmärkt.

I samband med att SVEA Bank tog över kortutfärdandet så nekar man kort till personer som har skulder/inkasso till Svea Ekonomi AB.

Nu står det “Vi kan inte bevilja dig kort…” man vill inte in på varför man det är ju lätt att förstå att ni bara vill ha lönsamma kunder som ni och Svea Ekonomi kan suga musten ur med höga räntor på krediter/lån.

Tackar vet jag Rocker och Revolut mfl som inte sysslar med sådana här fula fasoner.

Nu vet ni det

Rocker hatar jag för deras app är så dålig. Men revolut ser bra ut men har hört massor med krångel om dem. Vad tycker du själv om revolut?

Du har nog missuppfattat något. Du kan omöjligen ha blivit nekad ett kort hos PFC för att du har skulder/inkasso hos Svea Ekonomi eftersom PFC är ett prepaid kort dvs ett kontantkort som du för över pengar iffån via swish/insättning.

Jag reserverar mig om det är något jag missat. Det tas heller ingen kreditupplysning på dig när du skaffar PFC så problemet ligger nog snarare hos dig…

Uttala dig inte om du inte vet något Peter.
De tar ingen kreditupplysning MEN kollar i Svea´s register för att se om man har några skulder till dom.

Svea Bank (Alltså Svea Ekonomi) utfärdar korten.
Har man alltså skulder till Svea Ekonomi AB så får man inget kort!
PFC vill bara ha lönsamma kunder nu som man kan suga musten ur med sina krediter med skyhöga räntor. Svea Ekonomi var en tidig pionjär i samband med sms-låneverksamheten som drog igång någonstans runt 2005.

Japp det stämmer blev med nekad och har ingen aning om varför. Helt värdelöst. Har skrivit och krävt att P.F.C. avslutar mitt konto. Men dom verkar inte vilja svara i supporten på dagar helt plötsligt…

Som jag skrev innan. De kollar i SVEA Inkassos register. Finns du med där så får man inget kort. Trots att det inte ens är ett kreditkort. Det var ju därför man sa upp alla kort. Man hade lätt kunnat flytta alla korten till Svea Bank men Svea Bank vill bara ha lönsamma kunder så man sollade ut alla olönsamma kunder. Planen är ju att få kunderna att teckna dyra ockerkrediter på 20-30% i ränta.

Svea Ekonomi är en ful fisk som satt många i skiten inklusive mig själv med att låna ut pengar till människor som saknar betalningsförmåga. Dessutom omöjligt att förhandla med dom om man vill förhandla ner skulder.
.
Välj annat, Rocker eller Revolut funkar.

Dragonboy finns ingen anledning att vara otrevlig. Varför är Svea ekonomi en ful fisk? Hade du skött din ekonomi så hade du inte behövt starta en tråd här. Jag vidhåller fortfarande att PFC är ett prepaid kort så du kn ha hur mycket skulder som helst, de kn inte neka dig ett kort enbart med skälet att du har skulder, det har många hos Svea…

Jo, står det som förklaring Ingen kreditupplysning har ju tagits.
Så har man inkasso hos Svea Ekonomi så får man inget kort.

Man vill bara ha kunder som man har möjlighet att tjäna pengar på dvs krediter till dyra räntor. Olönsamma kunder vill man inte ha längre.

Ja jag förstår inte riktigt…jag har bara bra att säga om PFC…helt klart den bästa av dom jag provat… personligen jätte nöjd

1 gillning