Premiumpaket - vad önskar du dig?

Hej! Roligt att ni engagerar er i P.F.C! Vi har en fråga till er.

I nuläget är P.F.C. en personlig ekonomisk app och ett kostnadsfritt P.F.C. Mastercard. Vi planerar att införa premiumabonnemang med en månadskostnad, med ytterligare produkter och förmåner för den som vill.

Vilket innehåll önskar du dig i ett sådant premiumabonnemang?

Svårt att svara på om man vill ha ett premiumabonnemang om ni inte skriver vad det skulle innehålla och vad det skulle kosta

1 Like

Hej! Just nu undrar vi vad ni har för önskemål på innehåll i ett premiumabonnemang så att vi tar med era önskemål när vi utvecklar det.

Metall-kort som revolut har vore ju fränt bland annat.

1 Like

möjligheten att skapa virtuella kort för nätköp, så man inte behöver sprida sitt ordinarie kortnummer?

Bonus eller cashback på något sätt.
Virtuella kort med begränsad tid, belopp och antal köp.

1 Like

Cashback, en fast procent som gäller för all sorts handel, alltså inte samma som t.ex. remember card

Möjligheten att skapa virtuella bankkort som likt en temporär mejladress “destrueras” efter en angiven tid. Swedbank (och möjligen fler) erbjöd detta förr, och det var briljant.

Skulle du handla på en hemsida som du inte var säker på, eller om du ville satsa pengar och göra insättningen med kort men du ville spela så försiktigt som möjligt eller om du helt enkelt bara var extremt mån om din säkerhet och integritet - då kunde du generera ett nytt bankkort och ange ett datum då det skulle sluta fungera. Du kunde även ange ett maxbelopp som kortet fick spendera, t.ex. “max 1000:-, förstör inom 24h”, och så använde man det på en “sketchy” gamblingsajt (t.ex. ny esportsajt för bets) utan att bry sig ett endaste dugg över vad som händer med sina uppgifter.

Detta skulle jag personligen vara väldigt intresserad av och villig att betala en månadsavgift för.

Jag vill även ge ett slag för finare kort. Det som jag fick hem av er idag är det snyggaste kortet jag sett. Därför litar jag på att ni skulle kunna designa ännu snyggare kort som verkligen bringar exklusivitet i plånboken (för det ni har startat här är “revolutionerande”, alla kommer hoppa på detta). Kanske även möjligheten att som “premiumkund” även få betala en större engångssumma för att få en anpassad bild på kortet, men med lite liberalare möjligheter för trycket än traditionella utgivare av betalkort? Vill man ha en döskalle, ett cannabislöv eller kanske en kontroversiell låttext så ger ni större möjligheter till sådant?

Jag personligen skulle vilja ha ett silvrigt kort med en haj som har röda “stoner-ögon” och runda glasögon. Hehe, nu när jag tänker på det så skulle jag lätt lägga fyrsiffrigt på ett sådant kort.

Jag ser att ni diskuterat detta innan: Virtuella kort, så nu blev ni bara ännu mer intressanta för mig.

1 Like

Om man får poäng när man använder kortet och kan byta poängen till SAS poäng skulle vara fint.

Stort tack för alla era synpunkter. Vi läser alla och tar med oss detta i vår planering. Lägg gärna till mer om ni har fler önskemål!

APPLE PAY, HERREGUD!

Varför la ni till animerade GIF-bilder i transaktionslistan när man gör en insättning?
Vem kan NÅGONSIN önskat den funktionen???

Belöning\ Reward

Som revolut har, premiumabb med gratis lounge på flygplatser, krypto-spekuleringen. Cashback på köp typ 0,5 inom eu. Samt såklart virtuella kort

Ett helt svart metall kort kan vara ”premium” att ha i plånboken

Reseförsäkring, köpskydd och bonusprogrammet, därmed om man ska ha kortet under hela resan då blir det extra bra att ha ett avbeställningsskydd, olycksfallsförsäkring, förseningsförsäkring, feltankningsförsäkring samt självriskskydd för hyrbil utomlands eller likadant.

Jag skulle vilja kunna göra mina köp på internet. Det var därför jag skaffade ert kort.
Jag skulle vilja att det var enklare att få in pengar av andra. Visserligen kan man swisha in pengar. Men mitt mobilnummer som är kopplat till mitt swish, är kopplad till mitt swesbank konto.
Skulle även önska en månadsränta på mina pengar. Eller poäng för ens köp, som direkt omvandlas till pengar. Ex 4% ränta/månad för saldot man har den 27:e i var månad.
Eller 3% ränta tillbaks för var köp över 500kr.

Viktigast för mig är att kunna handla tryggt på nätet. Så jag slipper riskera att få mina pengar eller personuppgifter kapade.
Mvh

Hej! Tack för alla dina idéer - det uppskattar vi verkligen! Kortet går redan att använda både för att handla på nätet och i butik. Om du har stött på problem med det vill vi gärna att du hör av dig till oss via chatten så att vi kan kolla närmare på det!

Önskemål till ett premiumkort:

• Tillgång till flygplatslounger, program likt LoungeKey eller PriorityPass
  • Ta ut en högre summa med pengar, ex. 5000:- sek utomlands, utan avgifter.
  • Möjlighet att få välja färg på sitt premiumkort
  • Metallkort
  • Google-/Applepay
  • Gratis extrakort
  • Sjuk-/reseförsäkring
  • Cashback %
  • Conciergeservice
  • Möjlighet till ett kreditkort
2 Likes