Premiumpaket - vad önskar du dig?

APPLE PAY, HERREGUD!

Varför la ni till animerade GIF-bilder i transaktionslistan när man gör en insättning?
Vem kan NÅGONSIN önskat den funktionen???

Som revolut har, premiumabb med gratis lounge på flygplatser, krypto-spekuleringen. Cashback på köp typ 0,5 inom eu. Samt såklart virtuella kort

1 Like

Ett helt svart metall kort kan vara ”premium” att ha i plånboken

Reseförsäkring, köpskydd och bonusprogrammet, därmed om man ska ha kortet under hela resan då blir det extra bra att ha ett avbeställningsskydd, olycksfallsförsäkring, förseningsförsäkring, feltankningsförsäkring samt självriskskydd för hyrbil utomlands eller likadant.

Jag skulle vilja kunna göra mina köp på internet. Det var därför jag skaffade ert kort.
Jag skulle vilja att det var enklare att få in pengar av andra. Visserligen kan man swisha in pengar. Men mitt mobilnummer som är kopplat till mitt swish, är kopplad till mitt swesbank konto.
Skulle även önska en månadsränta på mina pengar. Eller poäng för ens köp, som direkt omvandlas till pengar. Ex 4% ränta/månad för saldot man har den 27:e i var månad.
Eller 3% ränta tillbaks för var köp över 500kr.

Viktigast för mig är att kunna handla tryggt på nätet. Så jag slipper riskera att få mina pengar eller personuppgifter kapade.
Mvh

Hej! Tack för alla dina idéer - det uppskattar vi verkligen! Kortet går redan att använda både för att handla på nätet och i butik. Om du har stött på problem med det vill vi gärna att du hör av dig till oss via chatten så att vi kan kolla närmare på det!

Önskemål till ett premiumkort:

• Tillgång till flygplatslounger, program likt LoungeKey eller PriorityPass
  • Ta ut en högre summa med pengar, ex. 5000:- sek utomlands, utan avgifter.
  • Möjlighet att få välja färg på sitt premiumkort
  • Metallkort
  • Google-/Applepay
  • Gratis extrakort
  • Sjuk-/reseförsäkring
  • Cashback %
  • Conciergeservice
  • Möjlighet till ett kreditkort
4 Likes
1 Like

Vad jag skulle tänka mig är:

1. ett “eget” swish nummer till “kontot” där andra kan swisha direkt till “kontot”
  2. (android) ha en widget som visar tillgängligt belopp
  3. regionsäkra kortet, dvs man måste godkänna regioner och stänga av tex afrika eller nord amerika så man inte blir skimmad och dom använder kortet annan stans.
3 Likes

Möjlighet att få lön och andra utbetalningar till kontot. Samt möjlighet att betala räkningarhade varit fint i ett premiumpaket.

2 Likes

Metallkort
Fria uttag överallt
Lounger
Fast track
Valutakonton

Ärligt talat, cash back är överskattat i jämförelse mot bra andra förmåner.

Skulle vara soft om ni kunde bli mer av en riktig bank, med lönekonto, autogiro och e-faktura.

Dock skulle det också krävas att ni blir utgivare av bank-id’n för att folk helt ska slippa sin gamla storbank.

1 Like

Metallkort
Fria uttag överallt
Lounger
Fast track
Skulle jag betala mycket för

Möjlighet till konto för nybildade och enskilda firmor utan anställda som kan separera privat och den lilla firman.

Då större banker idag har enorma krav som inte passar in på en nybildad firma eller den som driver det ensam utan anställda.

…med bankgirobetalningar och eget bankgironr. som tilläggstjänst.
Se till att det totalt blir billigare än “storbanken”.

Mycket förslag på nya funktioner/tjänster som jag tycker inte alla borde hamna i en premiumtjänst så jag försökte sektionera lite mellan normal, premium och tilläggstjänster.
Vad tycks?

• Normal -
    Virtuella kort med begränsning av belopp, antal köp, tid
    Bonus/Cashback. Byta poäng mot poäng hos SAS/Finnair/What-ever eller insättning på kontot
    Apple/Samsung/Google-pay
    Konto med ränta, swish, räkningsbetalning, autogiro, e-faktura
    Ytterligare konto för t.ex. enskild firma
    Säkerhet: Godkänna/Förbjuda länder/kontinenter/valutor
    Bank-id

• Premium - (Se till att det blir mycket billigare än AmEx Platinum)
    Metallkort
    LoungeKey, PriorityPass
    Fast track
    Conciergeservice
    Fria ATM uttag överallt jämt

• Tilläggstjänster - (Billigare än hos storbankerna)
    Försäkringar: rese, köp, feltankning, avbeställning, olycksfall
    Eget bankgironr för inkommande betalningar

Digitala kvitton. så man kan se hela köpet detaljerat digitalt.

1 Like
  1. Avisering i appen vid köp.
  2. Reseförsäkring med självriskreducering på hyrbilar.
  3. Lounge access.
  4. Möjlighet att lägga till eget % påslag vid köp, som i sin tur kan kopplas till en automatisk överföring månatligen till ett annat konto i en annan bank, ex Avanza, för att sedan kunna microspara. Ex 5% påslag på alla köp jag gör under en månad, ex 10.000 kr, så 500 kronor förs över till Avanza den sista i månaden, där jag har ett fondkonto och sparar på Avanza Zero (indexfond utan % påslag).

Hej!

Vi är superglada och tacksamma för att ni är engagerade och genererar så många bra idéer! Fortsätt gärna med det! All feedback hamnar direkt hos vårt produkt-team!

Kortförsäkring samt lite cashback på köp iallafall i Sverige. Gärna även ränta på innestående pengar. Ni kan investera kundernas pengar i en kort räntefond om ni vill det för att få avkastning. Nätmäklaren www.degiro.se gör t.ex. så. Möjlighet till kortkredit/negativt saldo.

Obs Revolut erbjuder gratis lounge vid första besöket bara. Sedan kostar det 25GBP