Problem koppla Curve till PFC

När jag kopplar Curve till PFC så får jag ett meddelande från Curve att det är fel referensnummer trots att jag angivet exakt den 6-ställiga kod som visas på kontoutdrag från PFC. Curve bad mig fråga PFC om de trunkerar eller på andra sätt förändrar koden. Någon som har liknande erfarenhet när de kopplar Curve till PFC?
Uppdatering 12 dec: Curve bad mig pröva med att ange koden med VERSALER. Det fungerade! Jag föreslår att PFC och Curve pratar ihop sig om detta så att inte fler drabbas. /Thomas

1 gillning

Jag har också Curve, men har inte lagt in P.FC kortet där. Jag har lagt in Komplett bank och Norwegian istället. Den ena ger 2% cashback och den andra har fria ATM uttag som dyker upp på nästa faktura…:slightly_smiling_face:

Hej,

Absolut, jag har redan lagt in Norwegian bank och det funkade direkt. Komplett bank fick jag igår och har inte hunnit koppla till Curve ännu, men bra att det funkade för dig. :blush:

När det gäller P.F.C. har jag haft en skriftväxling med Curve. De antydde att jag kunde pröva att skriva in koden i VERSALER och det funkade! Jag uppmanade då Curve att kontakta P.F.C. så att de kunde reda ut vad som gått snett. P.F.C. har inte hört av sig.

AV vilken anledning vill du köra P.F.C. genom Curve, Ger det några fördelar??:open_mouth:

Det beror dels på säkerhetsskäl när jag inte vill exponera mig med kreditkort t.ex. när jag handlar på marknader och då istället väljer ett kontantkort som PFC. I de fallen har jag bara ett belopp som jag behöver för dagen. Dels har PFC ett säkert sätt att föra över pengar för svenskar via Swish. Dels vill jag ha valfrihet att välja de bästa korten. Idag leder de Londonbaserade Revolut och Curve den fantastiska Open Bank-utvecklingen och just därför vill jag som balans stödja det Göteborgsbaserade PFC :slight_smile: