Sambomöjligheter

Såg att ni utvecklar duo, vad innebär denna funktion? Tittar på att använda eran tjänst för mig och min sambo där vi för över pengar som vi sen kan ha två kort till, är de möjligt idag eller är det en funktion ni tittar på? Vi har inte delad ekonomi så möjlighet till två kort är av vikt som är kopplade till samma pengar.
Lutar åt kanske nyttja Lunar som tjänst men använder hellre en från början svensk tjänst.

//Victor

1 gillning

Jag är ute efter exakt samma sak och har varit det länge.
Det jag TROR att PFC jobbar på är att man kan markera ett tidigare köp som “gemensamt” med någon annan, och sedan håller PFC koll på balansen. Dvs om jag har handlat mat för 3000 kr och min sambo för 1000 kr, så håller PFC koll på att min sambo är “skyldig” mig 1000 kr. Dessutom ska det gå att sätta en annan procentsats än 50% om man vill det.

Inte lika smidigt som att ha ett gemensamt konto där man själv sätter in pengar, men vi får se vad PFC kommer på.

1 gillning

Hej @Vicc
Det stämmer att vi just nu planerar att bygga en funktion som vi kallar för “Duo” där två personer kommer kunna dela på ett gemensamt konto, med varsitt kort! Vi kan inte svara på exakt när den kommer att lanseras, men den kommer i 2021.

Vi har sett att det är en mycket efterfrågad funktion av våra kunder och om du har förslag eller idéer på hur du skulle vilja att den funktionen såg ut är du mer än välkommen att tipsa oss! Vi lyssnar på våra kunder och vill utforma en tjänst som många kan ha användning för😊

@data-david Tjänsten du syftar på kallar vi för “Grupper” och mycket riktigt kan man använda den funktionen för att dela köp med dina vänner, din partner eller familjen. Till exempel kan ni dela på en grupp för matkostnader, en resa eller utlägg för en middag. Ni kan även dela upp betalningen mellan er direkt i appen.
Här kan du läsa mer om den funktionen: https://getpfc.com/sv/nytt-i-appen-gor-upp-och-betala-tillbaka-i-din-grupp/

Vad kul att höra att ni gör det möjligt med gemensamt konto. Kommer man samtidigt kunna ha kortet till sitt egna konto? Dvs ett kort till egna kontot och ett till gemensamma?

Ja, visst är det! @data-david Vi är också mycket taggade på funktionen Duo! :blush:

Självklart kommer man fortfarande kunna ha sitt eget personliga P.F.C.-kort samtidigt som man kan välja att använda Duo för ett gemensamt konto. I nuläget kommer det fungera så att du har ett P.F.C.-kort men kommer kunna växla mellan de två olika kontona i appen. Du bestämmer alltså själv när du vill använda ditt personliga P.F.C.-konto, eller när du vill handla med det gemensamma kontot, men du slipper ha två olika kort i plånboken :raised_hands:

Grym lösning! Ser fram emot det :slight_smile:

1 gillning