Snart släpps vårt nya kort Peach

Ni som följt oss länge vet att vi hela tiden vill utvecklas. Vår ambition från början har varit att vara Sveriges bästa tjänst för att ha koll på sina pengar.

Ni vet förmodligen också om hela situationen med Wirecard som vi, och framförallt ni, råkade ut för i somras. Nu lanserar vi snart äntligen vårt nya P.F.C.-kort Peach, och byter samtidigt till en annan kortutgivare som ger oss större möjligheter att utvecklas och bygga tjänsten på det sätt som passar oss. Vi är riktigt peppade på framtiden, hoppas ni också är det!

Det som kommer hända nu är att alla våra användares kort slutar fungera den 12 november, och ni kommer själva behöva beställa det nya kortet i appen. Nästa vecka öppnar vi för förbeställningar, och så snart vi kan kommer vi börja skicka ut kort. Ni som förbeställer kommer vara de första att få korten hem i brevlådan, och de första att använda Peach.

Läs mer om bytet av kortutgivare på vår blogg.
Och kom ihåg, om ni har några frågor är det bara ni hör av er! Vi svarar så fort vi kan.

Detta låter bra men det mindre positivt att;

1. Vi måste beställa korten. De borde skickas ut till alla per automatik eller åtminstonde de som använt sit kort under de senaste X dagarna.
  2. Om kortet slutar fungera 12:e Nov borde nya kort vara tillhanda senast 1-2 dagar innan vilket även det är väldigt sent. Varje dag med “downtime” för byte är negativt.

Jag är helt med på bytet och förstår varför men vissa saker hade absolut kunnat göras bättre.

3 gillningar

Hej!
Försöker beställa ett i appen, men när jag klickar på “Fortsätt” efter att ha fyllt i inkomst så står det bara “Något oväntat hände. Försök igen”

Lösning?

Jag fick en “notification” om att beställa nytt kort.
När jag tryckte på den fick jag ett felmeddelande och nu finns inget i appen om hur jag beställer nytt kort :confused:

Du måste ladda ner senaste versionen av appen :slight_smile:

Nu gick det helt plötsligt att beställa. Försökte nog totalt ca 20 gånger.

För mig går det inte ens beställa det nya kortet. Efter jag fyllt i min inkomst och jag trycker på nästa steg så händer inget. Är ju bra om det går beställa ett nytt kort när ni lanserar det. Och ja jag har uppdaterat appen.

Jag försökte betala Hbo Nordic idag med kortet och då klagar den på att landet inte stämmer med kortet.
Är det inte ett “Svenskt kort”?

Hej @Taskman
Det är jättebra frågor du ställer och vi förstår dig!

1. Vi ville gärna skicka ut de nya korten automatiskt, men eftersom du som användare måste godkänna villkoren med vår nya kortutgivare så behöver man själv logga in i appen och med BankID godkänna villkoren i samband med att man beställer det nya kortet.

2. Vi hade självklart också velat att händelseförloppet varit annorlunda under bytet av kortleverantör. Vår förra kortleverantör Wirecard beslutade att stänga ner sina tjänster och det är anledningen till att ditt gamla P.F.C.-kort slutade fungera, det är tyvärr inget vi har kunnat påverka. Processen att byta till vår nya kortleverantör, Svea Bank, har varit lång och därför hann vi inte få in de nya korten i tid. Detta resulterade i att det blev ett glapp mellan att de gamla korten slutade fungera och de nya korten skickades ut.

Vi vill glädja med att fler nya spännande funktioner kommer lanseras i appen framöver och vi hoppas ni blir nöjda med det nya kortet Peach!

Hej @Fredrik Du får gärna kontakta vår kundtjänst via chatten i appen, så kan de kika närmare på ditt ärende.

Hej @Region47

Det stämmer att vi hade problem vid förbeställningen av korten för ett par veckor sedan. Anledningen berodde på att många försökte förbeställa korten samtidigt och det ledde till överbelastning hos vår leverantör. Detta är dock löst och det ska nu fungera bra att beställa kort i appen :blush: