Spara eller Slösa?

När pengarna kommer in på ditt konto den 25e :moneybag: är ditt mål att spara pengar? Eller gillar du att shoppa? :money_with_wings:

Berätta gärna vad du sparar till, eller slösar pengar på?

1 Like

Vad sägs som att ni erbjuder ett sparkonto med en generös sparränta så ger det oss en anledning att spara?

2 Likes

Hej, stort tack, det är noterat!

1 Like

Hej, Jag ar e liten fundering, på min bank swedbank kan man enbart spara i ett låst konto genom en och enbart en större insättning. Hur vore det att kunna ha en låst konto där man kan fylla på så mycket och så ofta som man själv vill dock att man vid första insättning eller öppnandet av kontot precis som på många andra bankers sparkonton även där väljer en viss längd som kontot är låst. För oss eller ja Mig då som har så sjukt svårt att ge f*n i pengarna är ju ett låst konto perfekt men att endast kunna använda sig av ett sånt för en engångssumma på minst 10.000 som är låst i 3, 6 eller 12 månader xempelvis så förlorar man ju hela grejen på ett sätt. för man vill ju kunna fylla på kontot under tidens gång utan att man ska kunna ta ut dom, har man öppnat ett konto i januari för att spara i hop till en ex. konsert eller vad det nu kan vara i juli alltså 6 månader framåt, skulle jag önska att man kan fylla på så mycket som man vill och tidigast kunna ta ut pengarna om 6 månader. Det hade varit ypperligt. Men att kunna bestämma själv hur länge, ett datum eller åtminstånde att det finns flera olika allternativa perioder att välja mellan till exempel 3 mån, 6 mån, 9 mån, 1år, 2r eller 5 år… Det är något jag verkligen saknat under flera år och som tydligen enligt swedbank är omöjligt att få ett sådand konto om man nu vill fylla på under tiden, i så fall så finns det enbart öppnade konton att använda sig av och jag har 3 sådanna och 2 vanliga konton varav båda kopplade till utag i atm och ett koplat till butiksköp.
jag fick mitt kort i går och har precis aktiverat mitt kort i appen så sitter nu å försöker att läsa och lära mig mer. Detta verkar än så länge vara någonting som jag kommer att använda mig mycket av och jag som gillar att ha koll och inte haft speciellt bra koll och inte heller någon ekonomiskt upplägg direkt då jag har svårt med siffror och det blir för mycket för min skalle så hoppas jag att detta kommer att underlätta och vara till en stor hjälp för mig. Tack och berätta gärna hur ni tycker å tänker inför mitt förslag för har aldrig fått något bra svar på swedbank eller collector bank varför denna funktion inte är möjlig. Tack på förhand :slight_smile:

2 Likes

Hej Mirjana, tack för att du tar dig tid att förklara vad du har för behov och hur vi skulle kunna hjälpa dig på ett bra sätt. Vi lanserade appen i slutet av förra året och har fortfarande många saker vi planerar att bygga i appen. Vi kommer att lägga till konton av olika slag i appen i framtiden och vi återkommer när vi har en tydligare tidplan. Du har jättebra idéer och vi tar till oss dem när vi planerar vad vi ska satsa på och vad våra användare vill ha i appen. Stort tack!

1 Like

Har oftast en tanke/förhoppning om att spara en slant varje månad men tycker väl det är lite för roligt att spendera pengarna lite för fort tyvärr haha:laughing::laughing: