Sparande

Hej!

Vi skulle vilja ha era idéer och feedback:

Om vi skulle erbjuda möjligheten att spara automatiskt genom att runda upp dina vardagsköp – skulle du vara intresserad?
Om du till exempel köper någonting för 125 kr rundar vi upp till 130 kr och du sparar pengar automatiskt på ett sparkonto.

Återkom och kommentera gärna om detta är en tjänst ni skulle vara intresserade av.

6 Likes

En del skulle nog behöva en sådan funktion…
För egen del är jag inte i behov av det.
Sparkonto låter dock intressant. Med konkurrenskraftig ränta förstås.:smiley:

Jajjamän! Det hade underlättat mitt sparande lite - vartenda lilla krona räknas faktiskt. :slight_smile:

Nowo har ju redan detta, däremot vill jag helst erhålla ränta på Mitt sparande istället.

Tack för era idéer och feedback om Sparande! Vi tar detta i åtanke :blush:

Microsavings är ett måste om ni ska vara konkurenskraftiga. Copy paste på Revoluts funktion “Vault”, med större möjlighet att justera beloppen. Kombination utav Dreams och Revolut Vault.

2 Likes

Jätte bra idea ! Jag känner till nåt sant min slakt i USA har på sitt kort och under 2år har det fungerat utmärkt.

1 Like

Att kunna lägg till valfritt % påslag vid inköp, som hamnar på ett dedikerat konto vore oerhört smidigt.

Ex man gör inköp på 10.000 på en månad, ex 5% eget spar påslag, dvs 500 kronor hamnar på ett dedikerat konto.

2 Likes

Kanonbra idéer! Vi tar med oss detta för framtida utveckling! :+1:

Vore grymt med en sådan funktion!

1 Like

Hej!
Vi jobbar på att utveckla en funktion för sparande i appen. Är ni mest intresserade av att kunna spara pengar veckovis eller månadsvis? Exempelvis om ni fick välja mellan en vecko-budget eller månads-budget att utgå sparandet från, vad hade passat er bäst? Kom gärna med förslag och idéer!

Jag ser hellre en funktion att runda upp belopp som man köper på kortet. Ett automatiskt sparande är enkelt att sätta upp på andra tjänster. Men att välja att runda upp till närmaste tiotal med multipel (likt Revolut) hade varit grymt och inte lika vanligt på “gammelbanken”.

2 Likes

Det är en jättebra idé! Stort tack för dina åsikter!

Hur nära är det lansering med ett sparande i pfc?

hur mycket får man ha på sparkontot utan att kronofogden tar dom ???