Thailand

Hej.

Landade i Thailand idag och innan vi åkte satte vi över reskassan. Problemet nu är att kortet hittills inte har fungerat på något ställe jag testat det på (5-6 ställen) och jag har inte lyckats ta ut pengar ur någon av de 3 bankomaterna jag provat.

Är det något jag kan göra, eller är det bara acceptera att det inte fungerar?

Då det inte verkar finnas någon ansvarig från PFC som bemödar sig att finnas på forumet för att besvara frågor och funderingar från kunderna så får la jag göra det.

Det är oklart varför inte ert kort fungerar någonstans, för det ska det göra. Kan vara tekniskt fel osv men annars testa och blås på chippet och torka lite på det med tröjan.

Tänk på att det kan tillkomma en uttagsavgift i Thailand i bankomaterna.

Det funkar inte i Thailand. Råkade ut för samma sak för et år sedan. felmeddelandet var att det saknades information på kortet.
För ATM uttag tas en avgift på har för mig 220 thb (70 sek).
För tillbaka beloppet och ta ut från backup kortet.
Det kanske funkar att gå in på bankkontoret med passet och försöka göra ett manuellt uttag.
Dessutom… Gratis automatuttag upp till 3000 kr/mån, efter det tillkommer en avgift på 1,5%. Gäller både utomlands och i Sverige.

PFC har lanserat en produkt som inte fungerar till fullo, det bör vi vara överens om. Gällande kontantuttag på upp till 3.000kr/mån så får det anses som OK. Kortet är gratis och vad kn man förvänta sig av något som är gratis?

Däremot har konkurrenten till PFC, vars namn rimmar på synk, lanserat ett identiskt kort där saker och ting faktiskt fungerar.

Hej - tyvärr har en del användare haft problem med uttag, bl. a. i Thailand och det låter som att du tyvärr är en av de som har drabbats av detta. Vi undersöker detta aktivt tillsammans med Mastercard, som ännu inte har identifierat exakt vad som är fel. Vi ber om ursäkt för detta. Köp i Thailand fungerar som de ska.

Om du vill ha tillgång till pengarna som finns på kontot kan du överföra dem själv till ditt bankkonto från appen. Överföringen tar 1 bankdag.