Tips till teamet: Snabbsaldo

Jag är en sån som alltid kollar mitt belopp när jag står i kön på affären. Man vill ju inte stå där med ett “medges ej”. Då kom jag och tänka på att en snabbsaldo hade varit suveränt. Antingen på inloggningsskärmen eller som “widget” för oss med Android-enheter. Något i stil med “skaka för saldo” kanske?

Varför jag tänkte i dessa banor var nog för att jag överlag är en lat person som tycker det är enerverande att ständigt logga in med BankID endast för att se vad jag har för saldo.

Sen hade det även varit bra om man på något sätt kunde ändra så man slipper ha sitt fullständiga personnummer som OCR om man ska sätta in pengar via Plusgiro till p.f.c kontot. Exempelvis om en kompis är skyldig en slant och man vill ha det inbetalat till ens p.f.c - då kan det kännas klurigt att ge hela ens personnummer :slight_smile:

6 Likes

Hej! Stort tack för feedback. Mycket bra idéer. Vi kikar just nu på lösningar på att visa saldo för att undvika just det problemet.

I nuläget ligger fokus på personliga insättningar där du själv sitter in pengar via Swish eller Plusgiro. På sikt tittar vi på virtuella konton eller liknande sätt för att underlätta insättningar från andra personer.

En snabbsaldo funktion skulle underlätta enormt mycket. Som tidigare nämt tycker jag också att det är mycket frustrerade att behöva logga in med bank id bara för att kolla mitt saldo.

Hej, vi tar med oss detta - tillsvidare kan du se ditt saldo i pushnotisen som kommer efter varje köp. Det är mycket uppskattat.