Wirecard illa ute

Till @P.F.C
Er kortutgivare, Wirecard, verkar vara i riktigt blåsväder:
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/732441/wirecard-ag

Hur kommer detta påverka mig som kund hos er??

Hej @Wannabe

P.F.C. övervakar noga den pågående situationen med Wirecard. Wirecard fungerar som en teknisk utgivare av vårt Mastercard-betalkort.
Våra kunders insättningar innehas av P.F.C. och i separata klientmedelskonton hos vår bank, Nordea, vilket innebär att våra kunders pengar alltid är säkra mot eventuella problem hos Wirecard. Wirecard utfärdar alltså våra kort, men har inte våra tillgångar.
Vi undersöker alternativa tekniska utgivare av vårt kort vid eventuella problem med Wirecard.

Vi vill självklart inte att detta ska påverka våra kunder negativt på något sätt! Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig trygga med P.F.C. och vi kommer göra allt vi kan för att det ska förbli så.

1 gillning

Ett annat fintech som har sina kort utgivna från Wirecards har nu sagt att deras kort kommer sluta fungera under dagen. Är det samma sak med P.f.c.?

Kanske dags att uppdatera hemsidan med någon sorts information om vad som händer nu?

Det här har knappast kommit helt oannonserat med tanke på alla rubriker om wirecard senaste veckan, så någon slags information till kunderna borde varit på plats tidigare. Och även fast det står i appen att det ska finnas mer info på getpfc.com så ser jag fortfarande ingen information där…

Nu finns det lite info på getpfc.com .

1 gillning

Kan man få någon ekonomisk ersättning av er på P.F.C.? Typ en liten summa insatt på sitt kort??

Om inte så kommer jag nog att säga upp P.F.C. då det vart mycket strul.

Hoppas detta löser sig snart

/Pontus

Hej! Här kan ni läsa mer om situationen med Wirecard: Detta har hänt

1 gillning